وبلاگ مدیریت
وبلاگ تخصصی رشته مديريت دولتي و اطلاع رساني علمي جهت دانشجويان رشته مديريت دولتي،بازرگانی و صنعتی
 
چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:7 ::  نويسنده : سعید مُکاریان

اصل 1 : دو دلیل اصلی خرید یا عدم خرید میل به سود بردن و ترس از ضرر کردن است.

.اصل 2 : مردم احساسی تصمیم می گیرند و بعد با منطق این تصمیم را توجیه می کنند.

.اصل 3 : برای مشتری مهم نیست که کالای شما چیست و چه گونه است برای او مهم این است که کالای شما چه کاری برای او انجام می دهد.

.اصل 4 :  فروش حرفه ای با تحلیل نیاز ها شروع می شود.

.اصل 5 : اشخاص به دلایل خود از شما خرید می کنند نه به دلایل شما.

.اصل 6 : مشتری احتمالی ، تنها زمانی از شما خرید می کند که بداند دوست او هستید و منافعش را رعایت می کنید.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:2 ::  نويسنده : سعید مُکاریان

ان ال پی " علم و هنر رسیدن به کمال و موفقیت است و از مطالعه اشخاصی که در زمینه های مختلف به نتایج چشمگیر رسیده اند حاصل شده است
.
ان ال پی کاربردی است . مجموعه ای از الگوها ، مهارتها و شیوه هایی است برای درست اندیشیدن و درست رفتار کردن
.
هدف ان ال پی مفید و موثر واقع شدن است
.
هدف آن وسیع کردن دامنه انتخاب و بهبود کیفیت زندگی است



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:59 ::  نويسنده : سعید مُکاریان

1-2-3-4-5-فروخته شد!
 (5 مرحله اساسی در فروش)

فروشندگان زیادی را دیده ایم که وقتی لب به سخن می گشایند،چه در حالت تلفنی و چه در حالت حضوری، این احساس به ما دست می دهد که داریم به یک نوار ضبط شده گوش می دهیم.! فروش یک فرایند حرفه ای است،باید براساس یک مدل استاندارد پیش برویم تا بتوانیم به بهترین نتایج دست یابیم.اکثر افراد فروش را این گونه نمی بینند.
در یک فرایند فروش به طور خلاصه 5 مرحله اصلی وجود دارد:
مرحله 1 : ایجاد رابطه ای موثر با مشتری(Rapport)
مرحله 2 : پرسیدن سوالهای حرفه ای از مشتری(Ask Questions)
مرحله 3 : کشف یک نیاز(Find a Need)
مرحله 4 : ایجاد پلی بین نیاز مشتری و محصولات و خدمات خود(Link the Need to you)
مرحله 5 : بستن قرارداد یا همان فروش(Close)
حال به بررسی هر کدام از این مراحل می پردازیم:



ادامه مطلب ...

7 نکته طلائی برای مشتری یابی(Prospecting)

1-فروش بازی اعداد است ، بیشتر بکارید تا بیشتر درو کنید
بسیاری از متخصصین فروش از آن به عنوان بازی اعداد نام می برند،برای اینکه بیشتر با این مفهوم آشنا شوید بگذارید مثالی بزنم،فرض کنیم شما هر روز برای گرفتن وقت ملاقات با مشتریان بالقوه با 20 نفر تماس می گیرید،بخشی از تلفن ها به هر دلیلی به شما پاسخی نمی دهند و شما عملا 15 تلفن مفید داشته اید، 10 نفر از این افراد علاقه ای به دیدن شما و شنیدن توضیحاتتان نشان نمی دهند و فقط 5 نفر حاضر می شوند با شما ملاقات حضوری داشته باشند.از این تعداد نیز فقط یک نفر حاضر به خرید از شما شده است.پس عملا از 20 مشتری بالقوه اولیه 19 نفرشان از شما خریدی انجام ندادند و فقط یک خرید ازشما صورت گرفته که می توان گفت نرخ موفقیت شما 1 به 20 بوده است.این یعنی 19 جواب منفی شنیده اید تا به 1 جواب مثبت برسید،البته می توان کمی مثبت تر هم به این فرایند نگاه کرد.فرض کنیم شما به ازای هر فروش 80 هزار تومان پورسانت می گیرید،پس می توانیم به این نتیجه برسیم که به ازای هر تلفنی که می زنید 4 هزار تومان درآمد کسب می کنید.!حال به نظر شما اگر قرار باشد هدفی جدید برای خود مشخص کنید و به جای 1 فروش 2 فروش انجام دهید ساده ترین کار چیست؟ درست است ، به جای اینکه روزانه 20 تماس بگیرید تعداد تماس های خود را به 40 برسانید، البته می توان با بهبود فرایند ها نیز به نتایج مفید تری رسید،یعنی اینکه مثلا مهارتهای بازاریابی تلفنی خود را ارتقاء دهید تا بتوانید از 15 تلفن به جای 5 قرار به 8 قرار دست یابید.به هر حال می بینید ما با بازی اعداد روبرو هستیم.اعداد را جدی بگیرید. بیشتر بکارید تا بیشتر درو کنید.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:44 ::  نويسنده : سعید مُکاریان

وقتی اقدام به تولید دستگاهی می کنیم یکی از ضروریات برای کار با آن دستگاه،تهیه یک دفترچه راهنماست.معمولا متخصصین به جنبه های مختلف کار با دستگاه می اندیشند و سپس دفترچه ای قابل فهم را آماده می کنند و پس از اعمال تغییرات لازم آن را به تعداد مورد نیاز تکثیر می کنند و همراه با هر دستگاه یک نسخه از آن را به مشتری ارائه می کنند..عملا دفترچه آماده شده برای تمام دستگاه های تولید شده قابلیت تعمیم و استفاده دارد و شرکت ها مجبور نیستند برای هر واحد از تولید خود دفترچه ای جداگانه تهیه نمایند.حتی برای پرورش گل و گیاه و یا حیوانات خانگی هم می توان از این روش استفاده کرد . اما وقتی به موجود پیچیده ای به نام انسان می رسیم دیگر نمی توان از یک دفترچه راهنمای واحد استفاده کرد.انسانها را نمی توان به صورت قطعی و صددرصد در چارچوبهای مشخصی قرار داد.در بسیاری از مواقع رفتارهای غیرقابل پیش بینی از آنها سر می زند که تعجب همگان را بر می انگیزد با این حال برای برقراری ارتباط بهتر، چاره ای نداریم جز اینکه براساس شباهت ها، آنها را در دسته هایی مشابه بگنجانیم تا ارتباطی صحیح تر با کمترین خطای ممکن ایجاد شود.
مقوله ارتباط با مشتری و فروش حرفه ای نیز از این امر مستثنا نیست.از آنجایی که یکی از مهمترین بخش های فرایند فروش، ارتباط سازی با مشتری می باشد ما ناچاریم از روش هایی کارامد استفاده کنیم تا این ارتباط را تقویت نموده و به اصطلاح به مرحله ارتباط موثر که در NLP به آن راپورت(Rapport) می گویند دست یابیم.



ادامه مطلب ...

با سلام و آرزوی ایامی خوش برای کلیه دوستان ، 

در رابطه با نحوه انجام واحد عملی درس تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم نکاتی را به شرح زیر به استحضار می رسانم:

کلیه عزیزانی که واحد عملی این درس را دارند می بایست در مرحله اول شرکت یا سازمانی را به عنوان نمونه انتخاب کنند. این شرکت می تواند شرکتی باشد که در آن مشغول به کار هستید و یا هر شرکتی که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در آن به جمع آوری اطلاعات جهت تحقیقتان بپردازید.

در مرحله بعد جهت ارائه تحقیق ، در ابتدا در مورد آن شرکت (یا سازمان ، یا...) ، نوع فعالیت و محصولات یا خدمات آن توضیحاتی را بیان کنید. سپس چارت یا نمودار سازمانی (نمودار سلسله مراتب سازمانی) آن شرکت را معرفی نمایید، (توجه کنید که نمودار را به صورت کلی بیان نمایید، نیازی به ذکر اسامی و سِمتهای افراد نیست).

پس از آن به بررسی فرمهای متداول  در آن شرکت بپردازید. فرمهایی مانند: فرم خرید، فروش، برگه مرخصی، فرمهای مربوط به کارگزینی و سایر فرمهایی که می توانند در دسترس شما قرا گیرند (مواردی مانند نمودار جریان کار، لیست وظایف کارکنان، جدول تقسیم کار و... را نیز در صورت وجود در آن شرکت بررسی نمایید). پس از آن در حد دانش و توانایی خود به بررسی آنها بپردازید و در صورت امکان نقاط ضعف آنها را بیان نموده و به ارائه پیشنهاد جهت بهبود کمی و کیفی فرمهای مورد بررسی (از نظر : محتوا، نحوه نگارش، شکل و اندازه ظاهری و حتی نوع و سایز فونت متن) بپردازید.

در نهایت کلیه موارد ذکر شده را به صورت گزارش (به صورت پرینت شده و در قالب فایل "ورد") ارائه نمایید، در ضمن فراموش نکنید که یک نسخه نمونه یا کپی از فرمهای یا نمودارهای مورد بررسی را به گزارش خود پیوست نمایید.

در صورت داشتن هرگونه سؤالی می توانید در قسمت نظرات همین بخش آن را مطرح کنید و پاسخ آن را نیز در همین قسمت مشاهده نمایید.

جهت مشاهده نمرات از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

uploadpa.com/beta/12/srkbwlskbsnqrcg2gpt4.pdf

جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 21:44 ::  نويسنده : سعید مُکاریان

کسب و کار نام تجاری
جان میلر و داوید موئیر
معرفی: منصور مجدم

جان میلر طراح و برنامه ریز نامهای تجاری (BRAND) کلیدی (مانند یونی لیور، نستله، فورد، آی بی ام و آمریکن اکسپرس) موسسه تبلیغاتی اوجیلوی است. وی قبل از پیوستن به اوجیلوی به عنوان مشاور مستقل برای گستره وسیعی از مشتریان و صنایع مختلف مانند ویرجین آتلانتیک، سوبارو، و شل کار می کرد. آثارش در نشریاتی مانند ادمپ و مارکتینگ ویک آمده است. پس از فارغ التحصیلی در رشته فلسفه از کینگز کالج لندن، فوق لیسانس خود را در زمینه هوش مصنوعی دریافت کرد.
داوید موئیر مدیر توسعه موسسه تبلیغاتی اوجیلوی است. وی برای نامهای تجاری مختلفی در این موسسه کار کرده است. آثارش در نشریاتی مانند فاینانشیال تایمز و گاردین چاپ شده و دربرنامه های تلویزیونی هم ظاهر شده است. وی دارای فوق لیسانس با درجه ممتاز در امور سیاسی و اقتصادی از دانشگاه گلاسکو و فوق لیسانس مدیریت با درجه ممتاز از مدرسه بازرگانی لندن است.
نویسندگان درباره دلیل نوشتن کتاب می گویند: «در دسامبر 2001، مشتری جدیدی سوال سنگینی از ما کرد. موقعیت مسلط بازار را رقبای مهاجم از بین برده بودند. بنابراین مشتری جدید آمادگی داشت که سرمایه گذاری سنگینی برای احیای نام تجاری شان انجام دهد. آنها سوال می کردند گسترده ترین مزایایی که یک نام تجاری قوی می تواند برای کسب و کار بیاورد چیست؟
همین که آماده پاسخگویی می شدیم، خیلی از تکه های تصویر را پیدا کردیم. ولی تصویر کلی اینکه چگونه یک نام تجاری قوی می تواند در سراسر یک کسب و کار، ارزش خلق کند به دست نیامد. ادبیات جالب توجه زیادی وجود داشت: علمی، مطالعاتی، داستانی از مشتریان، مطالعات موردی، پژوهشهای موسسه تبلیغاتی. ولی همه اینها به صورت مقاله، و سمینار در همه جا پراکنده بود. چون کتاب جامعی که همه یافته ها را درباره ارزش نام تجاری برای کسب و کار یکجا آورده باشد وجود نداشت. پس تصمیم گرفتیم کتابی فراهم کنیم که شامل این موارد باشد و یافته های تازه تری را وارد کنیم.
ما نمی خواستیم یک کتاب بازاریابی درباره نام تجاری بنویسیم، بلکه نظر ما عرضه کتابی درباره ارزش نام تجاری برای کسب و کار بود. به همین خاطر آن را کسب و کار نام تجاری نامیدیم. از کلیه نقشهایی که نامهای تجاری می‌توانند در سراسر پهنه کامل کسب و کار بازی کنند، از منابع انسانی تا توسعه محصول و البته سهم بازار و ارزش مشتری خلاصه ای آورده ایم».
نام تجاری در صدر دستور کار مدیران قرار می گیرد. یک نام تجاری قوی می تواند در سراسر کسب و کار ارزش خلق کند، و به همین علت سرمایه گذاری در نامهای تجاری به عنوان یک اولویت استراتژیک در خیلی از شرکتها درحال افزایش است.
کتاب در پنج بخش تنظیم شده است که خلاصه ای از هر بخش در اینجا مطرح می شود:



ادامه مطلب ...
جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 21:41 ::  نويسنده : سعید مُکاریان

شروع کسب و کار یکی از جالبترین عملکردهایی است که یک فرد میتواند داشته باشد. بیش از ده میلیون نفر هر ساله کسب و کاری را آغاز میکنند و در نتیجه بیش از سه میلیون کسب و کار کوچک هر ساله ایجاد میشود.

کارآفرینی مزایای متعددی دارد و در نتیجه رقابت در این حیطه نیز بسیار است. درک ابعاد این رقابت و طرح کسب و کار دقیق و کارا میتواند منجر به شروع یک کسب و کار موفق شود. آیا عملکرد شما ازین مراحل تبعیت میکند؟ سعی کنید آنچه را که دیگران انجام میدهند، بررسی کنید تا به چگونگی شروع کار پی ببرید.



ادامه مطلب ...
جمعه 26 آبان 1391برچسب:, :: 14:10 ::  نويسنده : سعید مُکاریان

 

فنون یازده گانه کارساز در بازاریابی

 

 

خلاصه :

 هر یک‌ از فنون‌ یازده‌ گانه‌‌ی کارساز در بازاریابی مبتنی‌ بر یک استراتژی‌ یا تاکتیک‌ اثبات‌ شده‌ی بازاریابی برای رسیدن به‌ فروش‌ بیشتر است.

 

1.  مشتری‌ شما کالا‌ یا خدمت‌تان‌ را می‌خرد تا پس‌ از خرید احساسی خوشایند داشته باشد. (در اقتصاد خرد به‌ این‌ احساس‌ خوشایند پس‌ از خرید «مطلوبیت یا utility» گفته‌ می‌شود که‌ البته‌ درجه‌ها‌ و سطوح‌ مختلفی برحسب‌ رضامندی‌ مشتری دارد). بنابراین‌ همواره‌ این‌ مطلب‌ را هنگام‌ تهیه‌ تبلیغات‌، صفحات‌ وب‌ یا استفاده‌ از دیگر ابزار فروش‌ در نظر داشته‌ باشید. به‌ منظور افزایش ‌حس‌ رضایت‌مندی‌ و خشنودی‌ مشتری‌ هنگام‌ تجربه‌ی‌ خرید از محصولات شما،‌ باید ازتصاویر و کلمات‌ زنده‌، پرشور و هیجان‌، دارای‌ نشاط‌ و سرزندگی‌ و همچنین ‌واضح‌ استفاده‌ کنید. این‌ امر باعث‌ تقویت‌ و فزونی‌ میل‌ آنها به‌ خرید کالا یا خدمت ‌شما می‌شود و آنها را تحریک‌ می‌کند تا همین‌ حالا آن‌ محصول‌ یا خدمت‌ را خریداری‌ کنند.

2.  همواره تبلیغات‌، آگهی‌ها و روش‌های‌ جدید بازاریابی‌ را امتحان کنید. حتی‌ روش‌های‌ قدیمی‌ را نیز که‌ هرگز مورد استفاده‌ قرار نداده‌اید، تست‌ کنید. بهترین‌ و مطمئن‌ترین‌ روش‌ این‌ است‌ که‌ 80% بودجه‌ی‌ تبلیغات‌ را به‌ روش‌های‌ مطمئن‌ و اثبات‌ شده‌ و 20% بقیه‌ را به‌ روش‌های‌ جدید اختصاص‌ دهید. بیشتر کسب‌ و کارها بدون‌ توجه‌ به‌ موقعیت‌ متغیر بازار و رقابت‌ فشرده‌ از همین‌ فرمول‌ استفاده‌ می‌کنند.

3.  اندازه‌ تبلیغات‌ را کاهش‌ دهید تا بتوانید با همان‌ بودجه‌ تبلیغات ‌بیشتری‌ انجام‌ دهید. اگر تبلیغات‌ کوتاه‌ شما در مقایسه‌ با تبلیغات‌ طولانی‌ و بلند پاسخ‌ مناسب‌تری‌ داد و درآمد‌ بیشتری‌ در مقایسه‌ با هزینه‌های‌ شما نصیب‌تان‌ کرد، تعجب‌ نکنید. یکی‌ از موثرترین‌ و بهترین‌ تبلیغاتی‌ که‌ تا امروز استفاده‌ شده‌، فقط‌ 11کلمه بوده‌ است‌.

4.  بهترین‌ و کوتاه‌ترین‌ تبلیغ‌ یا آگهی‌ خود را بر روی‌ کارت‌ پستال‌ چاپ‌ کنید وآن‌ را برای‌ تمام‌ مشتریان‌ احتمالی‌ در بازار هدف‌تان‌ پست‌ کنید. مردم‌ زمانی ‌یک‌ کارت‌ پستال‌ را می‌خوانند که‌ پیام‌ آن کوتاه‌ و مختصر باشد. یک‌ تبلیغ‌، آگهی‌ یا پیام ‌کوتاه‌ بر روی‌ کارت‌ پستال‌ به‌ این‌ صورت‌ می‌تواند حجم‌ بالایی‌ از ترافیک‌ مشتریان‌ را به ‌سمت‌ وب‌ سایت‌ شما بکشاند و در نتیجه‌ با این‌ هزینه‌ی‌ اندک‌ فروش‌ را به‌ نحو چشم‌گیری‌ افزایش‌ دهد.

5.  کلمات‌، واژگان‌ و جمله‌های کوتاه‌، پرانرژی‌ و تحریک‌آمیز، مشتریان‌ احتمالی‌ را نسبت‌ به‌ خواندن‌ تبلیغات‌ بعدی‌ شما علاقه‌مند و پابرجا نگه‌ می‌دارد. حتی‌ اگر مشتری‌ به‌ هر دلیلی‌ در حال‌ حاضر از شما خرید نکند، اما آگهی‌ شما برایش جذاب‌ باشد، مطمئن‌ باشید همچنان‌ منتظر آگهی‌های‌ جدید شما خواهد بود و در نهایتً اقدام‌ به‌ خرید می‌کند. بنابراین‌ با دقت‌ و حوصله،‌ کلمات‌ و عبارات‌ خسته‌کننده‌ و بی‌رمق‌ و خالی‌ از احساس‌ را از تبلیغات‌ خود حذف‌ کنید و از کلمه‌ها‌ وعبارت‌های‌ روح‌ بخش‌، با بار انرژی‌ مثبت‌ و سرزنده‌ استفاده‌ کنید. برای‌ نمونه به‌ جای ‌استفاده‌ از عبارت‌ «محصول‌ ما سودمند است و گران‌ نیست‌»، از عبارت‌ «محصول‌ ما سریع‌ و آسان‌ است و شما 99 دلار کمتر می‌پردازید»، استفاده‌ کنید.

6.  پس‌ از اینکه‌ به‌ مشتری‌ احتمالی‌ خود گفتید که‌ با خرید محصول‌ یا خدمت شما چه‌ امتیازهایی‌ کسب‌ می‌کند، به‌ او‌ بگویید که‌ اگر محصول‌ شما را نخرد چه‌ چیزهایی‌ از دست‌ می‌دهد. برای بیشتر مردم ترس «از دست دادن» بیش از تمایل «به دست آوردن» است؛ به‌ این‌ معنی‌ که‌ اگر کسی‌ بداند که‌ به راستی چیزی‌ را از دست‌ می‌دهد، دست‌ به‌ اقدام‌ می‌زند، اما تنها تمایل‌ به‌ داشتن‌ یک کالا، دلیل‌ قانع‌ کننده‌ای‌ برای‌ به دست‌ آوردن‌ نیست. مشتریان،‌ کالا یاخدمت‌ شما را برای‌ لذت‌ از سودهای حاصل‌ از خرید آن‌ می‌خواهند، اما آنها زمانی برای‌ داشتن‌ محصول‌ شما ‌بیشتر انگیزه‌ و تمایل‌ خواهند داشت که‌ شما به‌ آنها یادآوری‌ کنید که‌ اگر محصول‌ شما را نداشته‌ باشند، چه چیزهایی‌ را از دست‌ می‌دهند.

7.  شما می‌توانید هر تردید و درنگ در خرید مشتری‌ احتمالی‌ را در همان‌ آخرین‌ دقیقه‌ رفع‌ کنید. برای‌ این‌ کار کافی‌ است‌ که‌ مشتری‌ احتمالی‌ علاقه‌مند را که‌ در تردید خریدن‌ یا نخریدن‌ کالا یا خدمت‌ شماست‌، با یک‌ اقدام‌ جالب‌ یا خوشایند غافل‌گیر کنید. برای‌ نمونه‌ درست‌ پیش‌ از پایان‌ معامله‌ یا انجام‌ آخرین‌ مرحله‌ی ‌معامله‌ یا فروش‌، جایزه‌ یا پاداشی‌ غیرمنتظره‌ و غافل‌گیرکننده‌ به‌ مشتری‌ بدهید(این‌ جایزه‌ به‌ هر شکل‌ می‌تواند باشد و بستگی‌ به‌ ماهیت‌ کسب‌ و کار دارد؛ مانند تخفیف‌، کارت‌ قرعه‌ کشی‌ جایزه‌ی‌ ویژه‌، اهدای‌ کالای‌ جنسی‌ یا هر نوع‌ دیگر از این ‌دست‌).

8.  شما می‌توانید کل‌ حجم‌ فروش‌ یا متوسط‌ اندازه‌‌ی فروش‌ خود را در یک‌ زمان ‌از طریق‌ ترکیب‌ 2 یا چند کالا یا خدمت‌ مرتبط‌ به‌ هم،‌ به‌ صورت‌ یک‌ بسته‌ یا سبد ترکیبی‌ ویژه‌ افزایش‌ دهید. قیمت‌ این‌ سبد کالا یا خدمت‌ را پایین‌تر از قیمت‌ خرید تک‌ تک‌ این‌ محصولات‌ در نظر بگیرید. این‌ بسته‌ی‌ ویژه،‌ هر دو گروه‌ «درنگ‌ کنندگان‌ در خرید» (Procrastinators) و چانه‌‌زنان ‌حرفه‌ای‌ را ترغیب‌ می‌کند که‌ همین‌ حالا خرید کنند.

9.  شما در همه‌ حال‌ نیاز به‌ کسب‌ مشتریان‌ جدید دارید. اما از فروشی‌ که‌ می‌توانید هم‌اکنون، به ‌آسانی‌ به‌ مشتریان‌ کنونی خود داشته ‌باشید، غافل‌ نشوید. کسب‌ و کار با مشتریان‌ موجود از هرنظر‌ با‌صرفه‌تر و آسان‌تر از مشتریان‌ احتمالی‌ جدید است‌. همواره‌ تلاش‌ کنید که‌ مشتریان‌ فعلی‌ را به‌ خرید بیشتر ترغیب‌ کنید و کالا و خدمات‌ بیشتری‌ به ‌آنها ارایه‌ کنید.

10.  اگر شما از جایی‌ خرید کنید و پس‌ از چند روز به‌ وسیله‌ نامه‌ یا تماس‌ ازشما به طور رسمی سپاس‌گزاری‌ شود، واکنش‌ شما چه‌ خواهدبود؟ به طور قطع احساس‌ خوبی‌ به‌شما دست‌ می‌دهد و به احتمالً زیاد مایل هستید که‌ دوباره از آنها خرید کنید. بنابراین،‌ شما نیز این‌ حس‌ را به‌ مشتریان‌ خود منتقل کنید. مطمئن‌ باشید که‌ آنها به‌ این‌ اقدام‌ شما پاسخ می‌دهند و با انبوهی از مراجعه‌کنندگان مواجه خواهید شد.

11.  کاری‌ کنید که‌ پای‌ مشتریان‌ شما به‌ تبلیغات‌ عمومی‌ باز شود. محرک‌ یا عاملی‌ برای‌ آنها ایجاد کنید تا به‌ تمام‌ همکاران‌، دوستان‌ و اطرافیان خود‌ از ارزش‌محصولات‌ و خدمات‌ شما بگویند. یک‌ مهر تایید از طرف‌ آنها می‌تواند ‌چنان‌ افزایش‌ فروشی‌ برای‌ شما به‌ ارمغان‌ آورد که‌ با هیچ‌ مبلغ‌ و تبلیغی‌ نتوانید آن‌ را به دست‌ آورید. شما چه‌ تعداد از این‌ فنون‌ را مورد استفاده‌ قرار می‌دهید؟ کدام‌ یک‌ را هرگز استفاده‌ نکرده‌اید؟ به‌ خاطر داشته‌ باشید استفاده‌ نکردن‌ از این ‌تاکتیک‌ها باعث‌ از دست‌ دادن‌ فروش‌ شما می‌شود و بدین ترتیب، منافعی را که متعلق به شماست، از دست خواهید داد.

دو شنبه 22 آبان 1387برچسب:, :: 8:19 ::  نويسنده : سعید مُکاریان

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ مدیریت خوش آمدید اینجانب سعید مکاریان کارشناس ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس دروس مدیریت در دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی هستم. این وبلاگ جهت تبادل نظر و ارائه مطالب علمی برای دانشجویان مدیریت می باشد.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ مدیریت و آدرس modir91.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 81943
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1